>

**Kami**

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

PengikutKu...

Wednesday, November 23, 2011

entry using BB

Huhu saje je nk ngetes tulis entry guna my new gadget ni..klu ok blh la mama terus buat entry baru bila free..esp before tdo..keh..keh..yela jrg2 je blh menaip skrg ni wlpn byk bnda yg nk di kongsi dgn teman2 maya..
Tp syg xlh nk masuk pict ar..huhu..xpelh klu cm2..

Tuesday, November 22, 2011

Elliza AF3 Kahwin

wah ramai upanya artis yg kawin pd 11.11.11 yg lalu...salah sorg artis ni...Elliza bekas pelajar AF3...hemm...pesal mama buat citer sal artis ni..sbb artis lain mama dh tau..cuma yang ni xtau ag..tertiba search sal artis kawin jumpa entry sal artis ni kawin..hemm..mama suka gak ngn dia ni...sbb dia comel tau...suka tgk dia berlakon..wah2...tp bukan peminat fanatik la...per2 pn meh tgk picture dia kawin....



mama suka pelaminnya yg simple...huhuhu

nak tau lebih lanjut klik sini yekkk...

Sunday, November 20, 2011

Khamis (17-nov-2011) Mama cuti lagi

lama xmengarang...huhuhu..sgt2 bz sejak akhir ni..yelah nk mengejar tarikh uk projek yg lum siap ni kn..huhuhu..tp dlm duk kejar tarikh 2 mama sempat ag cuti...kesnya bukan hape la sgt..sebab si kecik yg konon2 buat manja n gedik..adoiii..sakit kepala pk hal anak ni...huhu..

hemm..ari rabu aka 16/11 mr papa dh naik s.alam so sebab lama sgt bermanja2 ngn mr papa n sebelum 2 dh bermanja2 ngn tokma nya so ari khamis 2 jd gedik la..nangis2 xmo ngn sape..so mama xnk sakit otak senang cuti jelah..kasi can le kt si kecik nk bergedik ari2...huhuhu...boring siot duk umah bila owg keje...(uik pe hal lak ngn org keje wal hal kt umah mama bkn ada yg keje pn...keh..keh..) bukan hape...dengki la weh tgk org g keje leh wt keje..kita ni melenguk kt umah layan si kecik..huhuhuhu...

okla..meh layan pict ckit projek mama cuti 2...huhuhu..projek makan2 la..per lg boleh buat..keh..keh...


Roti gulung sosej jer projeknya...cicah ngn Jalapeno cheese..

Wednesday, November 16, 2011

New Gadget at 11.11.11



BlackBerry Curve 8520 MORE PICTURES
ni kes xmo laki lebih dr bini..hahahaha...bkn hape niat utama nk cr no Maxis..tup2 tgk diorg buat offer dftr no baru dpt bb...so mr papa try suh cek nama blacklist...cnfrm xlepas..hutang mr celcom zaman muda xdibayar lgsung...huhuhu..so org maxis 2 mintak ic mama...hemm..mmg sah2 la xde blacklist sbb mama dh settle bulan ni hutang Mr broadband Celcom jahanam 2...hemm..so enth cmna termakan pujukan si abg Maxis 2...terambik la gadget ni...ingt hati nk beli la hp baru bln 12 ni pas buat kutu hp/cash kt FB tp nmpk gaya ambik cash jelah...so leh menyimpan...so skrg ni hutang baru bulan2 adalah bil Maxis la plak...hehehe...xpe jnji mama puas hati...mama dlu dpt gadget baru n dpt no maxis yg diidam2kan...bulan2 xkisahla...janji xsakit hati xtau ke mana duit pegi...huhuhuu

plg penting kita dpt tgk benda hasil duit kita kerja..klu xbuat cm2 habuk pn xnmpk..asyik duk bayar itu ini..pastu simpan enth kemana...habis cm2 jer...huhuhu...xkisah la haper2 janji hati senang...


p/s: mama buat cmni sbb sakit hati...bulan2 mr papa bg brp sen je kt mama..yg lain mama seme bayar...klu kena kt korang sah2 korang pn skt hati...yg geramnya 4-500 dpt lak hulur kt mak dia..kita nk hulur kt mak kita habuk pn xdpt...pastu nk beli brg dapur pn xdpt ngn gaji dia...agak2 la kn nk bg kat mak pn...bkn mama marah dia bg duit kt mak dia..tp jgn smpai kita xcukup duit dh la...ni x...duit susu anak pn seme gaji mama..mcmana mama xterasa..janji dlu nk bayar itu ini tup2 yg bayar kita gak..mana tanggungjwb dia sbg suami klu cmni..baik duk kg mama je yg tanggung mr papa..ni x...duk jauh sebulan sekali jumpa blk2 dpt xberbaloi2 ngn tinggal anak bini...huhuh...
(sorry la teman2 klu korg rasa mama ni teruk xkisah la..yg pasti mama nk suh mr papa sedar akan kewujudan mama n raisya dlm hidup dia...mama nk dia sedar tanggungjawab dia....bukan mama nk ckp dia xbertanggungjwb tp dia skrg cm sedikit lupa ngn kewujudan mama dlm hidup dia...sedih tau bila kita dilupakan....sbb 2 mama klu blh xnk duk jauh2 cmni sbb mama tau byk kemungkinan akan jadi..salah satu cmni la..sistem kewangan keluarga xteratur lgsung..dia keje cm xkeje jdnya...asyik xcukup duit...duit dia kuar xtau ke mana hala....huhhu)

doakan kebahagian kami berkekalan n dimu


Monday, November 14, 2011

Mood Keje dh datang....

hemm...xde modal nk mengarang...bukan per..skrg tengah struggle duk buat sistem ni...sambil2 buat..sambil2 blaja..biasala bila kena buat projek guna benda yg xpenah diajar time blaja...so terpaksa merangkak dlu la nk blh jalan...huhuhu...nazak jer...tp alhamdulillah skrg dh ada sedikit peningkatan dr usaha mama 2...hope dpt siapla cepat2...huhuhu
doakan sistem mama buat ni menjadi yekkk...

mau tempek pict gedik si raisya di pagi raya aidiladha lalu...huhuhu

Thursday, November 3, 2011

Selamat Hari Raya Aidiladha

dikesempatan yang masih ada ni..mama nk ucapkan Selamat Hari Raya Aidiladha buat semua teman2 mama di alam maya ni...moga raya ni bertambah kegembiraan n bertambah2 pahala buat meraka yang buat korban..sama2 kita bersedekah daging korban pada mereka yang memerlukan...

huhuhu
kt pantai timur ni meriah raya korban tau...



Bingka Roti Kukus Pandan

wah...mama dh mula nk mengopy resepi org...huhuh..bukan ape..dh org share kita copy la..yang paling penting memang terasa teringin sangat nak makan n nak membuat...huhuhu..alhamdulillah setakat ni mmg berjaya n hasilnya...yum..yum..masyukk...huhuhu

hemm..cm biasa mama kidnap resipi dr blog k.ieta aka masammanis
nape mama suka blog k.ita...hemm..bagi mama k.ieta ni suka cuba mengolah resipi asal n hasilnya mmg marvelous pd pandangan kita n bila mama cuba resipi yang dioleh mmg betul umpp...xsia2 mencuba...huhuhu,,,

moh tgk hasil bingka roti mama...tp xsecantik cm k.ieta buat la..tapi yang penting rasa dh ada...huhuhu


BINGKA ROTI KUKUS PANDAN
Resepi : Notabilia
Sumber : Ummi @ Home Sweet Home

8-10 keping roti putih (akak guna 9 keping roti Gardenia - x perlu disiat kecil)
200 ml santan - guna santan kara jer...
200 ml air
1 cawan gula (akak letak 3/4 cawan je gula kastor)
4 biji telor
1 sudu teh garam halus
1/2 sudu teh pes pandan
2 helai daun pandan - disimpul -mama xbuh pn xde daun pandan...

Sediakan loyang 8 inc dan gris loyang dengan sedikit butter
Dalam mangkuk besar, kacau bersama santan, air, gula, telor, garam dan pes pandan dengan menggunakan whisk sahaja.
Kemudian rendamkan kepingan roti ke dalam adunan di atas dan biarkan sekurang-kurangnya 10 minit.
Pindahkan kepingan roti yang direndam tadi ke dalam loyang
Tuangkan lebihan adunan juga ke dalam loyang.
Letakkan daun pandan yang telah disimpulkan di atas permukaan roti tadi.
Balut tutup loyang dengan aluminium foil
Sediakan kukusan dan bila air mendidih, kukus bingka selama 15 - 20 minit.
Sejukkan pada suhu bilik sebelum dihidangkan.

mama ikut cara k.ita tang roti 2...
Roti tu canai nipis dulu, kemudian gulung.
pastu masukkan dalam bekas yang berisi adunan tadi biar terendan 10 minit, pastu angkat perlahan2 masuk dlm bekas..



Makaroni Goreng...

semalam tetiba rajin kejap...huhuhu..balik keje rasa lapar jer perut mama ni..hemm...lg bertambah lapar bila duk layan citer Pastakt TV2..adusss...tekak pn mula berinterkasi dengan jayanya...huhuhu..tetiba teringat ada macaroni...hemm..ni blh layan makaroni goreng ni...huhuhu..so pe lagi...smbil layan citer Pasta sambil masak Makaroni...huhuhu..nyum2....masukkkk...
hemm..mama masak cm masak spagetti je...huhuhu..cara sendiri xde guna Pregio punya..semua bahan sendiri..sgt2 simple n senang guna rencah sendiri pun..xde ragu2 akan kehalalan...huhuhu...rasa pn lebih kurang jer ngn pregio punya..tp kali ni mama masuk hotdog ganti daging cincang/ ayam...huhuhu..okla..mls nk nunggu ayam lembik kan....

moh view ckit makaroni goreng mama...huhuhu


sory comot ckit n xclear...ni dh makan baru teringat nk snap..sib baik xabis ag time ni..huhuhu

moh tgk resipi mama

100g makaroni (rebus kasi lembut) + garam ckit
1biji bawang putih (dicincang halus)
1/2 biji bawang besar (didadu halus) klu nk lebih pn xper..ikut selera masing2...
2 sudu sos tomato (klu ada tomato puri lg best)
2biji cili padi (dihiris) -ikut selera kepedasan masing2
1 sudu kecil sos tiram
1pc sosej - dipotong nipis
sedikit gula & minyak masak

cara2

1. panaskan minyak n tumiskan bawang putih+bawang beras+ cili padi hingga naik bau...jgn smpai garing sgt..
2. masukkan segala jenis sos (sos tomato+sos tiram)..kacau sebati.
3. masukkan sosej yang dipotong n biar seketika untuk pastikan sosej 2 masak n sos meresap dlm sosej...kalau kering leh letak air ckit...nak suh nampak bersos...+ sedikit gula utk menambah perisa...(xmo pakai perisa yekk...xbaik utk kesihatan)
4.dah agak2 sosej dh masak, masukkan makaroni n kacau hingga sebati..
5. dah nmpk agak2 kering...leh tutup api n sedia untuk dihidang n dingap...

huhu..simple kn..semua main campak jer...mama buat bukan ikut sukatan sgt..main agak2 jer...

Tuesday, November 1, 2011

Lama xmain DOT DOT

penangan windu nk main dot dot...huhuhu..so minggu lepas projek dot dot ngn si kecik Raisya...hemm..kali ni buat separuh je adunan...n buat versi besar..lama xbuat versi besar (bukan sebab utama yekk)..huhuhu..kesnya mls nk layan bekas kecik n mengukus lama2...buat versi besar 2 kali kukus dh settle...hehehe...moh layan apam dot dot mama...

yg ni paling best selepas sekian lama xbuat apam dot dot...huuhu...mama taruk filing banyak ooo...smpai si kecik layan filing jer..hahahaha...hemm..dapat la dlm 20 biji...tp seyes...banyak giler si kecik 2 makan...lebih dari separuh...kejap2 angkut apam..kejap2 angkut apam...adusss...sonok sgt bila si kecik layan mkn camtu...rasa puas hati membuat n mengedot...



ps: masih terpk mau buat per utk raya ni...huhuhu