>

**Kami**

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

**Perihal Raisya**

Lilypie Kids Birthday tickers

PengikutKu...

Sunday, November 22, 2009

why me...why my family...why..why...

mengapa?mengapa?mengapa?
why? why? why?

bila perkataan ini disebut n dipersoalkan...mmg banyak yang boleh kita katakan n kita soalkan...tp inilah yang ingin aku kongsikan sedikit sukaduka yang aku hadapi sejak akhir2 ini..

1.Mengapa setiap pertemuan itu diakhiri dengan perpisahan?-hemm..bg aku klu perpisahan itu adalah kematian itu adalah lumrah kehidupan manusia..tp perpisahan secara penceraian..ini yang membuat aku tidak boleh menerima kenyatan kehidupan ini...apa akan terjadi pada insan2 yang tak berdosa(Anak-anak)..adakah mereka berfikir sedalam-dalamnyer sebelum semua ini terjadi...
2. mengapa adanya kebenciaan dalam cinta yang dibina?
2.mengapa ianya terjadi pada aku?-setelah suku abad aku hidup dialam maya ini, mcm2 yang terjadi pada ku..aku sudah muak dengan mslh dan ia sentiasa terjadi pada aku..tp mengapa...
3. Mengapa ummi n ayah kami?-oh ummi..oh ayah...tidakkah kau berfikir apa yang tersirat dihati sanubari anak-anakmu...kami tersiksa wahai ummi..ayah...kami sengsara dengan semua ini...sejak kami kecil sehingga sekarang..kalian xpernah aman lama...kami sentiasa dilanda kesedihan sejak itu..kami terasa terasing dari kalian bila kalian sedemikian....kami tertekan..apa yg akan terjadi selanjutnya wahai ummi..wahai ayah...
3. mengapa ada insan ke-3 yg selalu mengambil kesempatan ke atas permasalahan kami ini...?..aku geram..aku benci pada insan yg suka mengambil kesempatan pada kelemahan orang dan sentiasa mencari keuntungan untuk diri sendiri...mengapa Kau wujudkan orang2 sedemikian di alam maya ini...inikah dinamakan dugaan wahai tuhanku....
4. Mengapa Kau sering menduga ku dengan semua ini.?..oh..aku sangat2 sedih bila memikirkan dugaan ini...apa yang ku fikirkan hanyalah adik-adikku..bagaimanakah mereka nant...dapatkan mereka menghadapi semua dugaan ini...
5.Mengapa ia terjadi dikala aku masih inginkan sebuah keluarga yang aman damai?-aku ingin kan seperti sebelum ini....aman damai...takkala pulang ke kampung kedua org tua menyambut aku dengan riang..bersantai sambil bersuka ria...adakah aku xkn jumpa lagi dengan keindahan seperti itu selepas ini....dimanakah akan ku cari ganti suasana seperti ini..
6.mengapa?...mengapa semua ini terjadi bersempena hari lahir ku yg ke-25 (26 November 2009) ini...adakah ini hadiah yang akan ku terima n hadiah yang membuat ku tidak akan lupa buat selama hidup ku ini...




Free Signature Generator

No comments:

Post a Comment