>

**Kami**

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

PengikutKu...

Monday, October 25, 2010

Tutorial Tulisan Cantik kt Blog

hemm..sbb ada yg bertanya cmna nk ubah tulisan sedia ada ke tulisan lain dr yg lain kt blog..so hari ni mama nk ajar cara mama buat kt blog...hemm..yg ni cara yg agak cerewet ckit ar...kena tekun la nk hasil yg ok...

1. klik pada Design pas2 klik Edit HTML
2. tekan ctrl + F taip type="font" seperti pict dibawah

3.  pas2 korang tukar la jenis tulisan per yg nak..mcm mama...mama tukar tulisan Modern utk blog contest..n untuk blog ni mama guna Papyrus...korang kena tukar kt semua bahagian tau...drp bahagian header hingga ke komen...ok...just klik next pada butang next utk find type="font"...tukar pada kedua-dua bahagian default & value....klu korang xnmpk meh mama tanda...tgk pict bawah ni yekk...

4.lepas siap buat pd semua bahagian korang save tamplete n dapat la hasil...kt sini pn boleh ubah saiz tulisan nk besar ke nk kecik...so mama cadangkan korang preview dulu sebelum save....

 ni hasil drp tukar menukar yg telah mama buat...xde nmpk skima sgt n tulisan pn mcm2 jer..hehehe

ok...itu aje...klu nk lg senang just copy n paste gadget je...tp tulisan xbyk pilihan la...nk dptkn gadget utk tulisan korang blh ke blog Scrappin's Blogs

2 comments:

  1. wah... pttla mkn cantek blog nih... tq yer... ;p

    ReplyDelete
  2. langsung x paham....aduyaiiiiiii.....

    ReplyDelete