>

**Kami**

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

PengikutKu...

Monday, May 9, 2011

LAgi Seminggu

ok teman-teman..lagi seminggu contest mama berlangsung n lagi seminggu jugak anak dara mama si raisya 2 nak masuk 2 tahun...isk..isk...kejapnya...huhuhu..dh besar rupanya anak dara mama 2...hemm..byk perkembangan positif sal raisya...mama suka sgt tau...

dh nak masuk 2 tahun ni sin raisya 2 dh pandai sangat2 demand...yela..baju pun nk pilih sendiri, nak pakai sendiri..adus..yang pening mama la...tp setakat ni semua berjaya..bab pakai baju mama paling suka...si raisya 2 blh pakai 2 cara tau..mula2 masuk kepala dulu...xpun masuk tangan dulu (yang ni xtau dia blaja mana, myb umah pengasuh kot) tp yang pasti mama sonok sangat ngn pekembangan positifnya...
tgk 2...baju yg nk beli dia nk pilih sendiri...huhuhu..ni siap dia pakai tau..huhu...lucu ngt time ni

hemm..yang xpositif skrg ni dia lum pandai nk bgtua nk kencing n poo poo..stay dlm pampers..xpn klu xpakai pampers dh dah settle...adussss...xpela raisya oiii..kurang2 dh blh bagi tau walaupun selepas..klu dulu dia peram je gitu tunggu kita chekk..skrg ni xyah cekkk dia yg bgtau...
 tgk ni la..kita ajak snap pict dia kecoh nk memmilih baju..huhuh

lagi satu yang demand bab raisya...hemm..bab pilih makanan...adussss perangai sejibik cam mr papa...per yg mr papa xmkn cnfrm dia pn xmakan jugak..huhu..mmg xlh jd geng mama la...asala nmpk pelik ckit xmkn...huhu..demand sgt la ko raisya...susahkan mama la..klu mr papa ada xpela mmg sah2 mama masak benda yg blh dia makan ni mr papa xde mama masak ikut tekak mama la...mls la nk masak byk2 lauk klu hari biasa..klu cuti boleh la mama ikut citarasa cz ada byk masa..huhu
hemm..skrg ni jugak dh blh naik beskal..xdelah kayuh 360darjah lg...tp kayuh budak xsampai kaki la..beskal 2 mmg besar ckit utk dia..blh la..sonok je layan dia kayuh beskal..dh blh naik sendiri time nk naik beskal..huhuhu..gud girl..moga raisya cepat blaja yekk...

video
lg benda yang best sal raisya...dh cuba2 nk mengaji lak..nk baca doa sendiri.ni pekembangan positif ni..2 yg bagus duduk umah ada anak kecik gak..blh blaja ngn si abang2 n si kakak2...huhuhu..mama suka..asal blk je keje dia mula la buat cm nyanyi tp bukan nyanyi tau..dia baca bismilllah tp xkuar xsejibik2 lg la bismilah...bunyila hujung2...hehehe..okla 2 dik asal ada niat...hemm..ingt dh blh start ajar ngaji la anak mama ni klu cmni...
hemm..bab ckp lak...semua beres..alhamdullillah raisya xde masalah pelat...semua ayat2 dia kuar sebijik2 la..kita blh paham...hemm...dh boleh ajak berborak dh skrg ni...sukanya mama...huhuhu...lagi perkembangan positif...
tgk dua org ni asyik berborak sal patung...sbbnya raisya bgtau papa yg dia takut kt patung 2...pastu ada la smbungannya..huhuh
skrg ni yang xbest sal raisya bab gosok gigi..aduss..isau mama tau bila raisya buat gitu...mama rasa kes umah pengasuh xajar dia gosok gigi kot..umah pengasuh dulu mmg dia wajib gosok skrg ni mama tgk mmg super2 susah la...asyik mama paksa baru gosok..ayoo...klu cmni cepat rosakla gigi dik oiii...dh la makan coklat n gula2 byk...sib baik cover ngn air masak byk pastu..huhuhu...mama pn cm segan nk tanya ngn pengasuh 2...dh lama niat nk tnya tp xtertanya2 gak...sbb mama tgk berus gigi n ubat gigi raisya yang mama taruk dlm bakul cm xterusik langsung la...huhuhu...

per2 pn semoga banyak perkembangan positif dlm diri raisya dimasa akan datang