>

**Kami**

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

PengikutKu...

Sunday, May 8, 2011

Patutkah mama rasa cemburu dan sedih

sorry yek teman2...entry ni cm emo ckit bagi mama...hemm..myb sebab mama period or myb jugak mama patut rasa cmni...huhuhu..korang nka tau kenapa...moh mama ckiter seringkas mungkin..
tengahari tadi mama ada la duk chit chat ngn mr papa...biasala duk jauh kena la chit chat nk suh jimat kos telefon kn...so story punya story pastu mr papa kuar la isu duit...hemm..katanya duit yang mama bayar motosikal abang ipar mama 2 nanti mr papa bayar cz dia kata dia suh kasi duit 2 kt MIL utk MIL buat blanja...maknanya xde terusik duit mama la...cuma mama cm terusik jiwa la kt sini..yela.mak dia blh je dia kasi duit tp ummi mama xpenah pn nk hulur duit...bukan mama mintak ngn dia nk hulur tapi mama la xpenah hulur..cm sedih lak rasa tambah2 ngan hari Ibu hari ni..mama dh lama xhulur duit kt Ummi...bukan xnak hulur tapi mama pn kesempitan..yelah mr papa kn baru je keje..sblm ni semua mama tanggung blnja, umah, kete, makan minum..semua2 la...tp bukan nak berkira bab tu..xbaikkan..mcm kita xikhlas lak kn..

sonk dijadikan citer..mama isu la kt mr papa..alahai sonoknya org dpt kasi duit kat Ma...kite lak keje dh lama xpenah nk hulur kt Ummi...n xdapat nak hulur...huhuhu..korang tau per dia jawab...ala bagi la..(dalam hati- cesss...ingt kita ada duit ker..semua kita duk tanggung lagi la..ngn umah sewa, ngasuh anak, makan minum..dia xde pun hulur..ari2 jer nk tinggal ada la kasi 150 utk beli brg dapur...mana cukup..2 pn naik sana semua kuar duit mama..mana lg duit nk bagi ummi..sedih tau...mak dia duk sorang okla..tau la dia je anak harapan ma dia..tp ada gak kakak nk menghulur kt mak dia..kita ni dh la ummi dh jd ibu tunggal..adik2 lagi...mcm2 la..lg byk tanggunggan...Ma dia mama tgk blh je lg beli mcm2 brg branded 2 pn dia kata xde duit lagi..adusss..pedihya..tp simpan dalam hati jelhklu kena kt korang pe korang rasa..sedih x..patut ke mama cemburu...yela...dia keje blh tanggung mak dia..mama keje patut just bantu2 dia bukan sara semuanya...n patut mama keje ni utk sara mak ayah mama la kn..pastu buat simpanan sendiri...huhuhu...

p/s: salahkah mama untuk mama persoalkan hal ni pd mr papa...
berdosakah mama cemburu bab ini...berdosakah mama seolah2 berkira bab duit yang telah mama kuarkan utk dia...mama rasa dia xpaham perasaan mama ni pun walaupun mama berkias mcmana pn...
mama teringin miliki hak sendiri, ada simpanan, blh beli brg yg kita suka..blh buat dengan duit yang kita dapat...tp...